Naar binnen keren

Probeer wat vaker contact te maken met je binnenwereld. En dan bedoel ik niet het gepieker waar menigeen mee bekend is maar juist te voelen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. – Ben je bewust van je ademhaling. Je hoeft hier niets aan te veranderen, je er van bewust zijn is voldoende. Soms gaat dit makkelijker met je ogen dicht. – Sluit je ogen en hoor de geluiden om je heen en de gedachten door je hoofd. Je hoeft hier niets aan te veranderen. – Doe een bodyscan; ben je bewust van je lichaam, van je linker dikke teen tot aan je kruin. – Wanneer je meer tijd hebt of maakt, is mediteren of yoga ook een mooie manier om naar binnen te keren. Probeer dagelijks een van deze dingen te doen. Ik hoor je denken; ja maar ik heb het zo druk, ik heb nog zoveel dingen te doen. Meestal zijn dit dingen die je doet omdat ze van jezelf moeten of waarvan je denkt dat ze van je worden verwacht. Gun jezelf deze rust momenten. Elke dag telt 24 uur! Gun jezelf een paar minuten per dag om naar binnen te keren en probeer dit elke keer iets uit te bouwen. Wees niet te streng voor jezelf, het mooie is dat je altijd ruimte kunt creëren voor jezelf en daarmee de ruimte kunt ervaren die er is. En onthoud; juist wanneer je gestrest, druk of moe bent mag je meer tijd besteden aan jezelf.

May be an image of flower, tree and nature

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *